DAVLAT TEST MARKAZI

O'zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi

DAVLAT TEST MARKAZI

Huquqiy fanlarni o‘qitish tizimini takomillashtirish (Davlat test markazining boshqarma boshlig‘i v.b. - Nazarov B.)

 

Oliy ta'lim muassalarida huquqiy fanlarni o‘qitish tizimini takomillashtirish

Davlatimiz rahbari Islom Karimovning tashabbuslari bilan ijtimoiy yo‘naltirilgan, erkin bozor iqtisodiyotiga asoslangan huquqiy demokratik davlat, kuchli fuqarolik jamiyati barpo etishga qaratilgan davlat va jamiyat qurilishi, sud-huquq tizimining qonunchilik asoslarini rivojlantirish hamda takomillashtirish sohasidagi islohotlarni yanada chuqurlashtirish hozirgi davrimizning eng dolzarb masalalaridan biridir.

Shuni alohida ta'kidlash joizki, jamiyatni demokratlashtirish va yangilash, mamlakatni modernizatsiya va isloh qilishning huquqiy asoslarini ilmiy-nazariy tadqiq etish huquqiy fanlar oldiga ustuvor vazifalarni qo‘ymoqda. Darhaqiqat, ijtimoiy fanlarning eng muhim tarmoqlaridan biri bo‘lgan huquqiy fanlar jamiyatda barqarorlik va huquqiy tartib o‘rnatishda muhim ahamiyatga ega. Hozirgi kunda huquqiy fanlarning asosiy maqsadi ham ijtimoiy munosabatlarning qonuniyatlarini va huquqiy qoidalarini o‘rganish, tadqiq qilish, ularga ilmiy va amaliy baho berish, yangilanayotgan jamiyatning o‘ziga xos xususiyatlarini hisobga olgan holda yondoshish hamda amaliyot uchun har tomonlama mukammal, asoslangan nazariy va amaliy xulosalar, taklif va tavsiyalar berishdan iboratdir.

Mamlakatimiz mustaqillikka erishgandan so‘ng, huquqiy fanlarni rivojlantirishga keng imkoniyat va sharoitlar yaratildi. Huquqiy fanlar tarmoqlari bo‘yicha fundamental va amaliy ahamiyatga molik ishlar qilindi, lekin shunday bo‘lsada, jamiyatni demokratlashtirish va yangilash, mamlakatni modernizatsiya va isloh qilishda hali bu sohada o‘z yechimini kutayotgan dolzarb muammolarning mavjudligi yaqqol ko‘zga tashlanmoqda.

Demokratik huquqiy davlatni barpo qilish, rivojlantirish, adolatli fuqarolik jamiyatini shakllantirish, fuqarolarning huquqiy ongi va madaniyatini o‘stirish, Konstitutsiya va qonunlarning ustuvorligini ta'minlash zamon talabidir. Bugungi kunda har bir fuqaro nafaqat o‘z huquq va erkinligini shu bilan bir qatorda burch va majburiyatlarini bilishi lozimdir, busiz demokratik huquqiy davlatni qurib bo‘lmaydi. Zero, muhtaram yurtboshimiz ta'kidlaganlaridek “... huquqiy madaniyat darajasi faqatgina qonunlarni bilish, huquqiy ma'lumotlardan xabardor bo‘lishdangina iborat emas. U – qonunlarga amal qilish va ularga bo‘ysunish madaniyati demakdir” (Karimov I.A. Vatan sajdagoh kabi muqadasdir. T.Z., T. “O‘zbekiston”, 1999, 22-bet).

Jamiyatning demokratiya yo‘lidan jadal rivojlanishi va bu borada amalga oshirilayotgan islohotlarning muvaffaqiyati ko‘p jihatdan insonlarning huquqiy ong va madaniyat darajasiga bog‘lik ekanligi hech kimga sir emas. Bu borada, O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi tomonidan 1997 yilda qabul qilingan “Jamiyatda huquqiy madaniyatni yuksaltirish milliy dasturi” (Jamiyatda huquqiy madaniyatni yuksaltirish milliy dasturi //O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi Axborotnomasi. 1997. № 9) va O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2001 yil 4 yanvarda qabul qilgan “O‘zbekiston Respublikasi Konstitutsiyasini o‘rganishni tashkil etish to‘g‘risida”gi farmoyishining ahamiyati nechog‘li yuksak ekanini e'tirof etish o‘rinlidir. Mazkur Milliy dastur va farmoyishni ijro etish maqsadida bugungi kunda mamlakatimizning uzluksiz huquqiy ta'lim tizimi yaratildi.

Davlat test markazi tomonidan mamlakat oliy ta'lim muassasalarida huquqiy ta'limni olib borishni nazorat qilish borasida amalga oshirilgan ishlar va ularning tahlili xususida quyidagilarni ta'kidlab o‘tishni joiz deb hisoblaymiz. Xususan, o‘tgan davr mobaynida mamlakatimizda oliy yuridik ta'lim tizimi shakllantirildi. Ayni vaqtda bu tizim tarkibida Toshkent davlat yuridik universiteti, Jahon iqtisodiyoti va diplomatiya universitetining “Xalqaro huquq” fakulteti, Qoraqalpog‘iston davlat universitetining “Huquqshunoslik” fakulteti kabi oliy ta'lim  muassasalari va fakultetlar mavjud. Shu bilan birga, mamlakatimizdagi barcha oliy o‘quv yurtlarida huquqiy fanlar o‘qitilmoqda. Demak, mamlakatimizdagi oliy ta'limda huquqiy fanlarni o‘qitish ikki tizimda, ya'ni professional huquqshunoslarni tayyorlovchi yuridik oliy ta'lim muassasalarida hamda noyuridik oliy o‘quv yurtlarida olib borilmoqda.

 Shuni alohida ta'kidlash lozimki, mazkur huquqiy ta'lim tizimida tegishli me'yoriy-huquqiy, o‘quv-uslubiy, moddiy-texnik hamda axborot bazasi yaratildi. Shu asosda ilmiy tadqiqotlar jarayoni rivojlandi va  ilmiy-pedagog kadrlar ta'minoti yo‘lga qo‘yildi.

Shiddat bilan rivojlanib boryotgan hozirgi jarayonlar xususan yangi axborot texnologiyalari va axborot makoni, integratsiya va globallashuv jarayonlaring jadallashuvi huquqiy ta'limni yanada takomillashtirishni talab etmoqda. Davlat test markazi faoliyati davomida to‘plangan tajribalar asosida ayrim taklif va mulohazalarimni e'tiboringizga havola qilmoqchiman, xususan:

huquqiy fanlarni o‘qitishda yangi sifat darajasiga erishish;

talabalarda mamlakat huquqiy tizimidagi amaliy muammolarning yechimini topish borasida bilim va ko‘nikmalarini yuqori darajada shakllantirishga erishish;

professor-o‘qituvchilarni chet tilini yetarli darajada bilish, axborot-kommunikatsiya vositalaridan yuqori darajada foydalana olishiga erishish;

huquqiy ta'lim jarayonida zamonaviy pedagogik va axborot texnologiyalardan yanada samarali foydalanishni yo‘lga qo‘yish;

mamlakatdagi yuridik adabiyotlarga ixtisoslashgan nashriyotlarda huquqiy adabiyotlarni nashrdan chiqarish va ularni maqbul narxlarda oliy ta'lim muassasalariga yetkazib berishni kuchaytirish;

ta'lim tizimida yangi innovatsion texnologiyalardan keng foydalanish va masofaviy ta'limni joriy etish.

yuridik oliy ta'lim muassasalari qoshida “yuridik klinika” yoki boshqa o‘quv jarayoni bilan amaliyotni uyg‘unlashtiruvchi o‘quv shakllarini tashkil etish;

qabul qilinayotgan yangi qonunlar va unga kiritilayotgan o‘zgartirishlar, O‘zbekistonning xalqaro shartnomalardagi ishtiroki to‘g‘risidagi me'yoriy xujjatlar bilan yuridik oliy ta'lim muassasalarini muntazam ta'minlab borishni yo‘lga qo‘yish;

huquqiy adabiyotlarning yangi avlodlarini, elektron va multimedia darsliklarini tayyorlash bo‘yicha yuridik oliy ta'lim muassasalari faoliyatini kuchaytirish, bunday adabiyotlarni yaratayotgan professor-o‘qituvchilarni moddiy va ma'naviy rag‘batlantirish tizimini yanada takomillashtirish;

yuridik kadrlar malakasini oshirish tizimiga e'tiborni kuchaytirgan holda, o‘z malakasini doimiy oshirib borayotgan va malaka oshirish natijalarini o‘quv jarayonida samarali qo‘llayotgan professor-o‘qituvchilarni tizimli ravishda rag‘batlantirib borish;

huquqiy tarbiyada “oila-ta'lim muassasasi-mahalla” tizimini kuchaytirish, mazkur tizim doirasida huquqiy bilimdonlik bo‘yicha tanlovlar, viktorinalar kabi turli shakllarni, huquqiy bilimni keng targ‘ib qilishga qaratilgan tadbirlarni yuridik oliy ta'lim muassasalarida tizimli o‘tkazilishini yo‘lga qo‘yish;

huquqiy ta'lim tizimiga amaliyotchilarni keng jalb etish, oliy ta'lim muassasalarida joylardagi sud va huquqni muhofaza qiluvchi organlar vakillari tomonidan tizimli  ravishda “Master klass”lar tashkil etish;

oliy ta'lim muassasalari yuridik ta'limni amalga oshirishda nazariy bilimlarni amaliyot bilan yanada uyg‘unlashtirish uchun parlament palatalari, sudlar, huquqni muhofaza qilish organlari va fuqarolik jamiyati institutlari bilan o‘zaro hamkorlikni yanada kuchaytirishi;

maqsadli kadrlar tayyorlashga e'tiborni kuchaytirish, ya'ni buyurtma asosida magistrlik dissertatsiyalari va malakaviy bitiruv ishlarini tayyorlash hamda bitiruvchilarni ishga jalb etish masalalariga jiddiy e'tibor qaratishlari maqsadga muvofiqdir. 

 

Yuklab olish  (ppt, 9417 Kb)

Pochta xizmati

Yangiliklar taqvimi
Febral 2017
 
DuSeChPaJuShYa
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28          
TASHRIFLAR TAHLILI
Hozir saytda 20 nafar foydalanuvchi
Система Orphus
Obuna
Siz bizning yangiliklarga a`zo bo`lishingiz mumkin

Obuna bo`lish
Murojaat
Yagona interaktiv davlat xizmatlari portali orqali
Murojaat kelib tushdi 14
Yakunlangan 13
Qayta ishlash jarayonida 1
Ishonch telefoni orqali
Murojaat kelib tushdi 7
Yakunlangan 7
(26.01.2017 yil holatiga)
SAHIFA O'LCHAMI
AXBOROT RESURSLARI
So'rovnoma
So'rovnoma